03-12-15

Plaats reactie
jan
zeebaars
zeebaars
Berichten: 83
Lid geworden op: 11-12-2013 19:53

03-12-15

Bericht door jan » 06-12-2015 09:49

Donderdag 3december tussen de windvlagen door gaan vissen met de boot. De bedoeling was een paar gulletjes te vangen. Door de strakke zuiderwind niet al te ver uitgevaren, om toch comfortabel te kunnen vissen. Helaas geen gulletjes te vangen, althans wij niet. Een collega visser die iets verder was uitgevaren ving wel een drie a viertal gulletjes maar geen al te grote. Wijzelf zaten tussen de wijting en de scharren, allemaal ruim boven de maat. Bij thuiskomst wist ik al direct wat te vragen aan de goede Sint : een stel nieuwe lagers voor de trailer, na anderhalf jaar al een gebroken lager en het is nu niet dat ik zoveel ge vissen. Na elke vis beurd worden de wielen gespoeld via het spoelsysteem van mijn Pega trailer.
Hopelijk volgende keer minder wind en een paar gullen, wie weet.
Warrior 165

benny
zeebaars
zeebaars
Berichten: 63
Lid geworden op: 03-01-2012 20:48

lagers

Bericht door benny » 06-12-2015 21:26

Heb da ook allemaal meegemaakt dat spoel systeem gebruik ik niet meer
maar heb een vet nippel op het lager deksel geplaatst en na iedere vis beurt
loopt ik ne keer rond de trailer met vetpomp
groet benny

jan
zeebaars
zeebaars
Berichten: 83
Lid geworden op: 11-12-2013 19:53

Bericht door jan » 07-12-2015 13:10

Goede tip Benny de vetnippels heb ik zo juist geplaatst enkel het juiste lager vet nog gaan halen en hopelijk is dit euvel opgelost. De trailerhelling in zeebrugge is volgens mij één van de beste langs de Belgische kust, enkel jammer dat de hellingshoek iets te klein is waardoor ik iets verder het water in moet rijden met de wielen en gezond is dit niet voor de levensduur van de lagers van de trailer.
Warrior 165

Plaats reactie