paling 6 juli

Plaats reactie
Milan
zeebaars
zeebaars
Berichten: 128
Lid geworden op: 13-02-2012 15:18

paling 6 juli

Bericht door Milan » 09-07-2012 19:35

Vrijdag 6 juli 2012 nog eens wat tijd gevonden om een slangetje te vangen op het watertje in mijn buurt waar je eerder kon over lezen.
't Weer was ideaal, beetje zwoel...wat donkerwolken en net voor ik begon een klein wolkbreukje.
Met de verse pieren en volle moed begonnen tegen 20:00 uur.
Van in het begin was de vis wel erg bijtlustig maar 't was vooral klein grut dat de topjes van mijn hengels in beweging zette.
Elke uithaal was echter zonder vis en het aas was er in stukje afgegeten. 't Waren mijn gedacht geen krabben....de trekjes waren iets te bruut.
Toen het donker werd kwam mijn eerste vriend er uit maar was iets te klein naar mijn goesting en gaf hem zijn vrijheid.
Korte tijd later weer korte bewegingen van de top. Ik dacht direkt weer dat ze weer met mijn kl..aan het spelen waren en hield mijn stok in de hand om bij een volgende tik de haak te zetten.
Volgende dik dus sleur en 't was precies of ik sloeg een stuk beton vast.
Toen dat ding boven kwam bleek het een wel erg dikke paling te zijn die zich hevig spartelend kon los wringen. Ik schat dat slangetje toch op ruim 1kg...
Maakte echter niet veel uit want die dikke zet ik toch altijd weer.
Daarna nog wat lichte tikjes maar beet van paling zat er niet meer in.
Gestopt om middernacht om elders een hengeltje uit te werpen maar......ook daar beten ze niet goed :D

Groeten
Milan

mr jones
zeebaars
zeebaars
Berichten: 183
Lid geworden op: 28-03-2012 20:23

Bericht door mr jones » 09-07-2012 19:41

uwe bezig heid gehad en pling gezien
ITS BUILD TO BEND !!!!!!!!!!!EN PLOOIEN GOTTEN !!!!!!!!!!!

jimmy
zeebaars
zeebaars
Berichten: 333
Lid geworden op: 16-12-2011 16:35

Bericht door jimmy » 09-07-2012 23:25

toch beten gehad en ja....plings houden in momenten de zot ermee
VANG ZE !

Plaats reactie