Tappen zouten

Plaats reactie
Milan
zeebaars
zeebaars
Berichten: 128
Lid geworden op: 13-02-2012 15:18

Tappen zouten

Bericht door Milan » 18-11-2013 14:14

Ik heb wat pakjes diepvriestappen liggen maar bij gebruik (na ontdooien uiteraard) vind ik deze toch wat platjes om op de haak te zetten.
Kan ik ze ontdooien en behandelen met zout zodat ze wat uitdrogen en beter op de haak blijven zitten of is dit nefast voor de vangst.

Alvast bedankt voor enige reactie,
Groeten,
Milan

Trust
zeebaars
zeebaars
Berichten: 112
Lid geworden op: 01-10-2013 21:43

Re: Tappen zouten

Bericht door Trust » 18-11-2013 21:07

Milan schreef:Ik heb wat pakjes diepvriestappen liggen maar bij gebruik (na ontdooien uiteraard) vind ik deze toch wat platjes om op de haak te zetten.
Kan ik ze ontdooien en behandelen met zout zodat ze wat uitdrogen en beter op de haak blijven zitten of is dit nefast voor de vangst.

Alvast bedankt voor enige reactie,
Groeten,
Milan
ik zout mijn tappen een uurtje en dan doe ik ze in een doosje met polenta ze blijven mooi vast van vorm.soms doe ik ze in keukenpapier en vries ze terug in het keukenpapier neemt het vocht op en ze blijven ook mooi van stevigheid.
Groeten Danny

Milan
zeebaars
zeebaars
Berichten: 128
Lid geworden op: 13-02-2012 15:18

Re: Tappen zouten

Bericht door Milan » 19-11-2013 05:30

Trust schreef:
Milan schreef:Ik heb wat pakjes diepvriestappen liggen maar bij gebruik (na ontdooien uiteraard) vind ik deze toch wat platjes om op de haak te zetten.
Kan ik ze ontdooien en behandelen met zout zodat ze wat uitdrogen en beter op de haak blijven zitten of is dit nefast voor de vangst.

Alvast bedankt voor enige reactie,
Groeten,
Milan
ik zout mijn tappen een uurtje en dan doe ik ze in een doosje met polenta ze blijven mooi vast van vorm.soms doe ik ze in keukenpapier en vries ze terug in het keukenpapier neemt het vocht op en ze blijven ook mooi van stevigheid.
Danny,
Bedankt voor de info maar nog een vraagje...
Je schrijft dat je de tappen een uurtje zout maar zijn dit dan verse tappen of komen ze reeds uit de diepvries?
Laatste keer dat ik gaan vissen was had ik er ook wat zout opgedaan en verpakt zoals je schrijft. Aan de haak rijgen lukte wel goed maar bij uitdraaien was het maar een plat propje maar zal misschien normaal zijn...
In ieder geval vangen deed ik er wel mee.

Groeten,
Milan[/u]

Trust
zeebaars
zeebaars
Berichten: 112
Lid geworden op: 01-10-2013 21:43

Bericht door Trust » 19-11-2013 21:22

met verse tappen eerst zouten en daarna in de polenta de diepvriezer in
Groeten Danny

Plaats reactie