Snoeken Grote Nete 18/09

Plaats reactie
Milan
zeebaars
zeebaars
Berichten: 128
Lid geworden op: 13-02-2012 15:18

Snoeken Grote Nete 18/09

Bericht door Milan » 19-09-2012 20:12

Van de week vernomen van een maat dat hij op de Grote Nete een snoekje gevangen had van 105 cm.. :shock:
Gevangen met een levende aasvis van dik in de 20cm..
Gelet op mijn eerdere pogingen op dat water waarbij ik met kleiner kunstaas viste en er maar eentje wist te vangen besloten om het vandaag ook eens met groter aas te proberen.
Aangezien ik uit principe niet vis met levend aas gekozen voor een plug van Rapella drijvend en te vissen tot op een meter diepte. Lengte tweedelige plug 15cm..
Na een half uurtje een kolk in het water en een duidelijke tik maar geen vis. Na paar keer terug werpen op zelfde plaats een grote kolk gevolgd door een flinke klap op de hengel en ik voelde onmiddellijk dat het geen kleintje was. Gelet op de aard van de oevers op die stek was het niet te doen te vis alleen aan land te brengen. Onder de dril van de vis mijn schoonzoon gebeld die nabij woont en na 5 minuten ter plaatse was. De vis was toen al wel afgemat maar duidelijk nog niet aan het einde van zijn latijn. Mijn schoonzoon heeft hem verder mogen drillen.Kon hem met moeite in de schepzak krijgen en ook de steel van het net brak doormidden. Visje vlug gemeten en de prachtige dame mat 107cm...Geweldige vis en meteen mijn grootste ooit gevangen. :D
De vis ff. vooraan in het water op zijn plooi laten komen waarna hij in de dieperik verdween. Wat kan vissen toch mooi zijn.
Nu eerst een nieuwe steel gaan komen(sterker) en een van de dagen nog eens een poging wagen.

Groeten,
Milan

thijs
zeebaars
zeebaars
Berichten: 286
Lid geworden op: 24-02-2012 22:52

Bericht door thijs » 19-09-2012 20:23

jawatte milan dat zijn serieus mooie snoeken hoor!daar teken ik direct voor :D
nen dikke profitiat he!

jimmy
zeebaars
zeebaars
Berichten: 333
Lid geworden op: 16-12-2011 16:35

Bericht door jimmy » 19-09-2012 20:30

mooi beest milan! dit vang je niet alle dagen he :D
VANG ZE !

Milan
zeebaars
zeebaars
Berichten: 128
Lid geworden op: 13-02-2012 15:18

Bericht door Milan » 19-09-2012 20:34

jimmy schreef:mooi beest milan! dit vang je niet alle dagen he :D
Ga toch nog proberen eentje te vangen. Ik had eerder gehoord dat er verleden jaar gevangen waren van 120cm.. dus....
Ga wel mijn kabeltje achter de plug wat langer nemen want vandaag was het kantje boordje.

Groeten
Milan

hulk
wijting
wijting
Berichten: 14
Lid geworden op: 12-01-2012 13:35

Bericht door hulk » 20-09-2012 10:01

mooie vangst milan,zeker met al die hindernissen

groetjes,hulk
Groetjes,hulk

Plaats reactie