Op gul met kunstaas ?

Plaats reactie
Rikken
wijting
wijting
Berichten: 20
Lid geworden op: 25-10-2012 18:43

Op gul met kunstaas ?

Bericht door Rikken » 01-11-2012 09:54

Zijn hier mensen die al eens met de twister of shad op gul gevist hebben vanaf de kant ?
Ik zou me daar eens willen op toeleggen nu de zeebaars grotendeels weg is .Moet wel kunnen volgens mij , als je ze op de wrakken zo kunt vangen , waarom dan niet vanaf de kant . Maar het feit dat er niets over terug te vinden is spreekt dat een beetje tegen .
Wat zijn jullie bedenkingenen hierover ?

benny
zeebaars
zeebaars
Berichten: 63
Lid geworden op: 03-01-2012 20:48

kunstaas gul

Bericht door benny » 01-11-2012 16:11

Denk dat er te weinig voedsel nijd is onder de kant en ook troebel water
groet benny

Rikken
wijting
wijting
Berichten: 20
Lid geworden op: 25-10-2012 18:43

Bericht door Rikken » 01-11-2012 17:33

Benny , het feit dat er minder voedselnijd is , dat zou wel eens een goede reden kunnen zijn , ze zitten nu ook zo dik niet .
Troebelheid van het water zou niet echt een grote rol mogen spelen denk ik , gul zoekt z'n prooi ook op via trillingen die hij opvangt met z'n zijlijnen .En weet niet hoe het zicht van zeebaars verschilt met die van kabeljauw maar die eerste jaagt toch ook op zicht in onze kustwateren ?
Zal het eens moeten proberen , misschien met lepels met beaasde haak?Zo heb je een combi van kunst- en natuurlijk aas ,heb vroeger nog veel platvis op die manier gevangen .
Wordt vervolgd ....

benny
zeebaars
zeebaars
Berichten: 63
Lid geworden op: 03-01-2012 20:48

kunstaas

Bericht door benny » 04-11-2012 12:12

Proberen waard zou ik zeggen maar na meer dan 30 jaar vissen met de boot op zand en wrak en banken heb ondervonden als ge ook maar enkele meters naast target vist ist noega ballen
groet benny

romulus
wijting
wijting
Berichten: 23
Lid geworden op: 03-12-2012 07:54

Bericht door romulus » 11-12-2012 22:41

ik denk dat de kans heel klein is. aan een wrak wordt verticaal getrold, zodat je een natuurlijke beweging van het aas imiteert. de gullen komen er dan langzaam rondcirkelen en gaan dan eerder voorzichtig toehappen omdat ze zich op een moment niet meer kunnen bedwingen. bovendien wordt daar gewoon met fishfinders middenin een school geworpen.

op grote afstand, dus avanf de kant, sleep je je kunstaas gewoon over de grond. gul is niet de vis die lange achtervolgingen inzet, mss uitzonderlijk eens. wel goed voor platte, maar verder....

als je het probeert, veel succes iig.

shimano
wijting
wijting
Berichten: 23
Lid geworden op: 17-12-2011 10:16

Bericht door shimano » 27-01-2013 18:49

Ik denk persoonlijk dat als de vis er echt zit en ze heeft honger, dat ze dan alles "pakken".

Ooit eens toen het zwart zat van de wijting met de kieuwen van reeds gevangen wijting gevist én bingo.

Ik denk wel dat beweging zeker voor rondvis belangerijk is.

Toen ik nog veel aan strandvissen deed de schoonste vis steeds gevangen met de jojo-montagen én zonder ankers...

Ik denk dat het heel langzaam binnenvissen al spinnend ook vis moet opleveren :)

Plaats reactie