Zoutelande 25/10

Plaats reactie
Milan
zeebaars
zeebaars
Berichten: 128
Lid geworden op: 13-02-2012 15:18

Zoutelande 25/10

Bericht door Milan » 26-10-2014 15:35

Zaterdag 25 oktober richting Vlissingen...laag omstreeks 9.30 uur. Bij gebrek een aan vismaat er maar alleen op uitgetrokken. Naar gewoonte vroeg vertrokken aan het tochtje van een120 km.. Eerst eens ff. kijken of de parking aan het tennispleintje open stond. Maar zoals ik elders in een bericht kon lezen was het hek dicht. Jammer toch en hopelijk gaat deze snel terug open. Mogelijk weten leden van de plaatselijke club wel iets meer....zij waren initiatiefnemers om de poort in het winterseizoen open te laten zodat de parking bruikbaar was voor de vissers. Hoop maar dat de rommel welke er vaak wordt achtergelaten niet de oorzaak is.

Dan maar verder richting Zoutelande en aan de kerk geparkeerd. Al snel de eerste hengel beaasd en richting overkant. Beet bleef redelijk lang uit maar ja 't was nog vroeg. Half uurtje later....de tweede hengel stond nog passief toe te kijken, gerammel op de top. Erg zenuwachtige beet maar de vis hieng niet. Gelijk toch maar met twee hengels verder gevist maar 't was wachten tot een uurtje of twee voor laag toen de eerste wijting in het bakje lag. Net aan de maat maar erg schraal van vorm. De beet kwam er iets meer in en wat scharretjes waren het vervolg van de volgende uren. Klein van stuk en meerdere terug gezet. Hopelijk na laag beter maar 't was niet zo. Wat er uit kwam was klein spul. Ik heb nog gevist tot 2 uur na laag en hield het voor bekeken. Mee voor de pan 8 scharretjes, 1 wijting en 1 schol. Terug in het zeetje een 7-tal scharretjes formaat grote postzegel. Bij de auto gekomen vernam ik dat wat verder richting Vlissingen een wedstrijd was. Vangsten bleken voor een aantal iets beter dan bij mij maar niet voor iedereen. Gevist met zoute tappen, zoute en verse pieren. 't Maakte allemaal niet veel uit met de indruk dat de gezouten tappen toch iets meer vis brachten. Onderlijnen werden geklipt en noodgewongen gebruik moeten maken van een kleine lifter om lijnbreuk te beperken. Volgende keer klein beetje meer maar vooral hopelijk iets groter.

Groeten,
Milan

Plaats reactie