Nollestrand/Vlissingen 11 januari 2013

Plaats reactie
Milan
zeebaars
zeebaars
Berichten: 128
Lid geworden op: 13-02-2012 15:18

Nollestrand/Vlissingen 11 januari 2013

Bericht door Milan » 11-01-2013 14:32

Vandaag 11 januari 2013 nog eens wat scharretjes gaan meppen, ttz. toch proberen.
Bij gebrek aan een vismaat alleen op avontuur getrokken.
Als aas had ik enkel gezouten pieren en wat bevroren tappen.
Voor vers aas diende ik de dag eerder heen en terug naar Antwerpen te rijden - is toch iets van dik 100km. - en dat had ik er nu net niet voor over.
Voorspelling van 't weer ....hm.....verdomde oostenwind en kantje boordje tegen het vriezen.
Laag water tegen 07:30 uur en naar gewoonte was ik daar veel te vroeg.
Eerst nog eens gaan kijken naar de Boullevard maar geen vissers te bespeuren.
Terug naar mijn stekje en netjes mijn auto geparkeerd. Dik gepakt met mijn zootje de dijk over.
Boven op de dijk geen enkele visser te bespeuren maar ja 't was toen dik 4 uur en daar zou wel verandering in komen dacht ik. Bleek echter van niet...gans het strand en voor zover ik kon zien geen visser te bespeuren.
Waar zij slimmer dan ik????
Van de kou heb ik zeker geen last gehad...eigenlijk met thermisch ondergoed iets te warm.
Mijn twee stokjes Surf Leaders gesteld met aan de onderlijn twee geklipte onderlijntjes.
Eerste tikjes volgde vrij snel en na een half uurtje lagen 3 scharren en een maatse wijting in mijn bakje.
Dat beloofde maar de beet viel er gewoon uit mgl. te wijten aan die zeehond die daar zwom.
Pas na laag, toen er terug wat stroming in kwam, af en toe terug beet maar dik kwamen ze niet en ook niet met twee gelijk. Wat mij opviel was wel dat ze groter waren dan de eerste.
Ik heb gevist tot 11:30 uur en totaal mee huiswaarts 17 stuks schar en 2 maatse wijtingen. Lekker pannetje vis voor de kleinkinderen.
't Zal nu ff.gedaan zijn met vissen thuis wat knutselen om vrouwlief tevreden te houden.

Groeten
Milan

Plaats reactie