Thailand 23december 2014-21januari 2015 (PATAYA)

Plaats reactie
deckertje
Site Admin
Berichten: 544
Lid geworden op: 13-12-2011 11:47

Thailand 23december 2014-21januari 2015 (PATAYA)

Bericht door deckertje » 22-01-2015 15:17

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

deze foto's wil ik alvast met jullie delen, er volgen nog meer foto's maar dit waren de mooiste vissen,
straks schrijf ik even een verslagje, en ja de eigen shads werken, ook al vissen ze daar lokaal niet met shads...

deckertje
Site Admin
Berichten: 544
Lid geworden op: 13-12-2011 11:47

Re: Thailand 23december 2014-21januari 2015 (PATAYA)

Bericht door deckertje » 23-01-2015 06:47

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

marnix
zeebaars
zeebaars
Berichten: 104
Lid geworden op: 20-01-2012 11:42

Bericht door marnix » 24-01-2015 10:56

super gevist ginder.
Zeer mooie exemplaren.
Dit moet een superreis geweest zijn.
Alvast bedankt voor de mooie foto's.
Greetz,
Marnix

Robin
zeebaars
zeebaars
Berichten: 68
Lid geworden op: 03-01-2012 12:26

thailand

Bericht door Robin » 26-01-2015 08:18

miljaar, amai.....mondje open hier...

kristoff32
zeebaars
zeebaars
Berichten: 95
Lid geworden op: 16-12-2011 19:12

Bericht door kristoff32 » 31-01-2015 18:46

mooie foto's en schone vissen ben echt benizuwd naar et verslag :D

deckertje
Site Admin
Berichten: 544
Lid geworden op: 13-12-2011 11:47

Bericht door deckertje » 01-02-2015 14:40

Ok, hier gaan we dan 23december doortoch naar thailand, rechtstreekse vlucht, met thaiair, wat toch al wat geld kost... in men koffer zitten enkel een paar boxershorts, een paar sandalen, en een hele hoop home made shads, twisters, pilkers. En een aantal pluggen en wat spinnertjes... je weet maar nooit...we landen om 6u30 s'morgens in bangkok, en wachten op onze taxi, die komt wat later opdagen dan gepland, maar we rijden met men nonkel zijn vaste taxi dienst, dus nemen geen andere... een uurtje rijden naar pattaya... Bar harry's place. Er is al gereserveerd voor 2 vistochten met Mc Sabai, sabai means good in thailand... dusjah, we zien wel, dag voor de eerste vistocht ga ik inkopen doen in een plaatselijke hengelsportzaak, eens zien of ik iets nuttigs zie? men nonkel zegt dat er niet zoveel stroom staat... ik koop een goedkoop hengeltje, en een banax molen, lijkt sterk op een bg90...
Eerste dag vissen met Mc sabai is op 25december, we gaan vissen met levende inktvis, ik heb shads bij en mijn hengel maar heb niet zo goed geslapen, ik hou de boot wat af, en kijk wat rond, de kapitein zet keurig de hengels uit, op een stek, de inktvissen worden geregeld stukken van gebeten van kleine vis, we vangen een paar kleine vissen die niet van tel zijn, zo gaat het heel de voormiddag... in de namiddag verleggen we... Nog niets gevangen die van tel was... Ook wat te weinig plaats om te gaan vissen met de shad, tussen al die hengels die uitstonden... we beginnen te vissen, plots komt de beet erin... In een uurtje tijd vangen we 10 mooie vissen, van 4 tot 6kg, allemaal golden travelley en queensfish, men nonkel zegt dat het een zeer goede dag was, want vaak genoeg hebben ze uitgevaren voor slechts 1 vis...

Dag 2 met Mc sabai, we varen terug uit, maar er staat redelijk wat wind, bijna niet verantwoord om uit te varen, ik voel me misselijk, de schipper is aan het vissen, ik kan praktisch niet rechtstaan, volgens mij zijn het golven van 1m50 a 2meter, nooit op zo'n wild water gezeten, na 2 uur plots beet, ik kom er direct door, maar kaboem, lijn door... baracuda???
We beginnen vliegensvlug staaldraden te monteren en vissen door, we vagnen een snappertje, een haaitje, een kleine baracuda, dat moment begin ik te werpen met een shad... eerste worp, de schipper kijkt wat vreemd naar mij, wat gaat hij nou doen... de jongen die amper met een reel kan werken... En ja hoor, beet op mijn shad, je hoort mijn slip gaan, leuk leuk, op de homemade shad, een king mackerel van 5kg... Schipper gaft hem, en kijkt wat vreemd, men shad is kapot gebeten, ik doe hem af en monteer een nieuwe, doe Nog een paar worpen niets meer... shad blijft in het water... we missen nog een aantal beten, plots beet op een inktvis, en ik draai een queensfish binnen op de reel, vissen met de reel word al iets makkelijker, net de reel geland, of ik kijk naar men hengel met de shad eraan, die staat helemaal krom in het steun, ik roep naar men nonkel, die denkt eerst die shad hangt ergens vast, ik zeg nee nee beet, hij draait er een mooie king mackerel uit... we sluiten deze dag af met nog een mooie queensfish tijdens het stoppen met vissen en, komen uit op op 7mooie vissen, en 7 missers... vissen wegen tussen de 3kg en 6kg vandaag

Na die dag duurde het even voor we terug een dagje gingen vissen, tot ergens in de voorlaatste week...
we huren deze keer een duurdere jacht af, van een fin die in thailand woont... We gaan wat meer vissen met de shad, en pilker, we vissen op een wrakje...
We vangen 1 pompanoe op de speedjig, een murene op een stuk inktvis, en nog wat kleine vis, we hadden wat maten mee die deze keer zeer ziek werden op de boot, terwijl het volgens mij nog behoorlijk stil was...
we keren wat vroeger terug naar de haven, het vissen was niet vet vandaag, maar al bij al toch een leuke dag, al zou ik niet meer meegaan met onze goede vriend de fin...

aantal dagen later staat er een vistrip gepland met een andere boot, van een thai, op een uur rijden van pattaya, we denken na om deze te cancelen na de magere vangst van de laatste visdag... we twijfelen, vrienden van ons(fransen) gaan die maandag vissen met die boot, is een 20uren vistocht! ze vangen 2 grote vissen, een cobia van 10kg en van 12kg, voor de rest niets, maar deze 2 mooie vissen trekken ons wel over de streep om toch te gaan vissen,
we gaan mee met deze schipper, vertrekken deze keer niet in de vroege ochtend, maar in de namiddag, we gaan de avond nacht, en ochtend vissen... Eerst gaan eten, voor we door gaan, we kopen aas op de vismarkt, verschillende soorten inktvis, hardertjes, en nog wat andere soorten aasvis, die we als doodaas willen aanbieden, en gaan opweg, normaal ging de zoon van de schipper meegaan, maar die is er blijkbaar niet, het word wij en de schipper, en we vertrekken, eerste stek, we beginnen te vissen niets...uren aan een stuk niets niets niets....
Het is ondertussen donker geworden rond 22u30, licht tikje op de hengel, vlug aanslaan, de vis hangt, de kapitein duwt mij de hengel in handen en ik start aan de vis zonder gordel, men nonkel neemt later over, we landen een cobia(lijkt wat op kabeljauw) van 16kg!!! wat een vis, wat een vis, echte euforie aan boord, iedereen al blij door deze ene vis, ik probeer wat te slapen, uurtje later, ik schiet wakker, ik hoor zzzzzzzzzzzzzzz , de slip tiert het uit, wat een beet op de squid... we zijn er 40 minuten mee bezig, ik en men nonkel wisselen af na elkaar, om onze spieren niet te verzuren, we vangen een stingray van 24kg, geen sinecure om de vis aan boord te tackelen met de gaf, de ray heeft 2 giftige stekels op de staart, dus opletten geblazen, onze visnacht is nu al geslaagd, 2 vissen en 40kg vis... een uurtje later, een dreun en we beginnen terug aan een gevecht, maar plots vecht de vis niet meer, we denken een vis van rond de 5kg... blijkbaar zwom de vis even mee, de vis komt aan de oppervlakte, zelfs bij de kapitein zie je wat euforie, een hele grote baracuda, wat een bek, wat een tanden, de baracuda word geland met de gaf, krijgt een paar dikke tikken op de kop, we bewonderen de vangst, deze baracuda bleek later 17kg te wegen....
we verleggen van stek, en ik begin te vissen met een glow in the dark shad, home made, ik vang 2 baracuda'tjes, 1tje van een kg ongeveer, en eentje van 5kg... leuke vissen, maar wat een contrast met die vorige,
in de morgen verleggen we nog een paar keer, en rond 9 uur s'morgens loopt er een lijn af van de squid, op hetzelfde moment heb ik beet op de shad, de squid is van de haak getrokken, ik beleef een serieus gevecht op de shad... en land uiteindelijk een cobia van 9kg... terug zo'n supervis, echt ongelooflijk, het lijkt niet te stoppen als we direct erna ook nog een travelley van 8kg vangen, we verleggen nog een laatste keer, en inderdaad het stoptje bijna niet die vistoch, we vangen nog wat kleine vis, en plots beet, ik sla aan, het is op een gewone hengel die uitligt met inktvis... de vis trekt meters door de slip, pompen of verzuipen? wat een gevecht op de gewone hengel... 45/100sten nylon sterk genoeg? mijn nonkel twijfelt... terwijl ik in het gevecht zit met deze vis,als de vis begint te gieren denk ik dat ik de hengel ga door geven, maar uiteindelijk blijf ik volhouden, de vis komt aan de oppervlakte en vertrekt weer, we zagen een vin, was dit nu een haai?
wat later krijg ik de vis bij de boot, het is een gitaarrog... heeft een vin zoals een haai, de kapitein probeert de vis te gaffen, die mislukt de vis gaat er als een speer vandoor, even was de kapitein bang dat ik de vis ging verliesen, ik ze mapelai, betekent in het thais, geen probleem, de slip staat open, maar hapert even, dan zwete ik toch ook even, maar erna lijkt de slip terug super te werken, we drillen verder en krijgen de vis terug bij de boot, de kapitein en men nonkel slaan beiden een gaffe in de vis, en trekken hem samen aan boord, een gitaarrog van 12kg... geen marlin gevangen, maar wat een vissen, toch enorm, we gaan terug naar de kant, betalen de schipper, en geven hem een tip door al die grote vissen, wij gelukkig en de schipper ook, we komen met vis aan in de bar... men start met het kuisen van de vis, jaja, vanavond party, en vis eten, en ik moet zeggen, in al die avonden, travelley gegeten, queensfish, snapper, baracuda, kingmackerel, cobia, en rog, ze smaakten allemaal heel goed, al was ik persoonlijk niet zo'n fan van rog...

Na die dag niet meer gaan vissen, het kon toch niet meer beter lopen dan die dag, dachten we, en voor mij was het de ideale afsluiter van het vissen op deze vakantie. Volgende vakantie word waarschijnlijk terug thailand, maar dan hoop ik het te gaan zoeken op het binnenwater, ik maak er dan een ere zaak van om een snakehead te vangen... :wink: hoop doet leven???

Greetz Kevin

Trust
zeebaars
zeebaars
Berichten: 112
Lid geworden op: 01-10-2013 21:43

Bericht door Trust » 10-02-2015 21:29

mooi verslag en mooie vissen,voor herhaling vatbaar.
:D
Groeten Danny

kristoff32
zeebaars
zeebaars
Berichten: 95
Lid geworden op: 16-12-2011 19:12

Bericht door kristoff32 » 16-02-2015 20:41

leuk verslag om te lezen en peis da et wel vree tof is om da te kunnen mee maken :D

berghe
wijting
wijting
Berichten: 23
Lid geworden op: 08-03-2012 21:26

Bericht door berghe » 19-02-2015 08:52

machtig vissen

gepoept 8) :?:

Plaats reactie